ח"כ חיים כץ קיבל חסינות ברוב מוחץ: 16 תמכו 4 התנגדו

איתי גדסי No Comments on ח"כ חיים כץ קיבל חסינות ברוב מוחץ: 16 תמכו 4 התנגדו

תוקף החסינות של ח"כ כץ מפני העמדה לדין, יהיה רק לכנסת ה-22. מדובר בניצחון גדול לכץ שהצליח לשכנע את רוב חברי הוועדה בעד החסינות

Likud MK Haim Katz attends a discussion on his request for immunity, at the House Committee meeting at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, January 30, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ???? ???? ???? ????? ?????? ???? ?? צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וועדת הכנסת שהתכנס היום (שלישי) בכדי לדון על חסינותו של ח"כ חיים כץ מפני העמדה למשפט הצביעה בעד הענקת החסינות, 16 חכי"ם תמכו בהענקת החסינות מול 4 שהתנגדו.

בהצבעה על העילה הראשונה, בתמיכתם של 16 חברי כנסת מול התנגדותם של 10 ו-4 נמנעים, ועדת הכנסת החליטה להעניק לח"כ חיים כץ חסינות מפני העמדה לדין באשמת מרמה והפרת אמונים שבכתב האישום הנדון.

בעילה השנייה של הגשת כתב האישום שלא בתום לב או באפליה, 16 היו נגד 4 בעד ו-10 נמנעו. בעילה השלישית, 17 תמכו בחסינות, 12 התנגדו ונמנע אחד. ההצבעה נערכה על כל עילה משלושת העילות שבבקשת החסינות.

ההחלטה טעונה את אישור מליאת הכנסת. החסינות אינה ניתנת מפני העמדה מדין בכלל אלה תקפה רק לכנסת הנוכחית, הכנסת ה-22.

משנת 2005 בה שונה החוק, ועדת הכנסת דנה בבקשתם של שני חברי כנסת בלבד לקבלת חסינות מפני העמדה לדין פלילי. ח"כ כץ וח"כ סעיד נפאע שבקשתו נדחתה.

יצוין כי בעבר, היו רק שני מקרים, בהם הוועדה העניקה חסינות לחבר כנסת מפני העמדה לדין, בניגוד לבקשת היועמ"ש. (ח"כ שלמה לורנץ בכנסת ה-2 וח"כ אביגדור ליברמן בכנסת ה-15).



0 תגובות